Cyrk Staniewskich - dokształt z Warszawy :)
Szuwaks
2013-02-16 12:46:32 UTC

WP przypomina Cyrk Staniewskich.
Warto poczytać i obejrzeć zdjęcia, choć najlepsze zdjęcie jest ostatnie.
Autor jednak nie pisze, a powinien nawiązać, że na początku lat 70 rozpoczął
działalność stacjonarny cyrk na ul. Kruczkowskiego na Powiślu.
Działał krótko, bo tylko zdaje się 2 lata (70 i 71), zdematerializowany
bodajże w 2002.
Byłem w tym cyrku na przedstawieniu, kiedy to tygrys zbuntował się, rzucił
się i dotkliwie poszarpał swą treserkę.
Szkoda tej instytucji, bo cieszy się dużą popularnością i można by zapraszać
różne zespoły cyrkowe z różnych regionów świata..

Link do dokształtu o Cyrku Staniewskich:
http://kultura.wp.pl/gid,15334883,galeria.html?T%5Bpage%5D=1

Link do zdjęcia cyrku na Kruczkowskiego:
Szuwaks
kasuj
2013-02-17 08:14:24 UTC
na początku lat 70 rozpoczął działalność stacjonarny cyrk na ul.
Kruczkowskiego na Powiślu.
Działał krótko, bo tylko zdaje się 2 lata
Działał krótko, bo straż pożarna wyliczyła, że ewakuacja widowni w razie
pożaru zajęła by co najmniej 20 minut, czyli tyle samo co przepalenie
konstrukcji nośnej i zawalenie się całej budowli. Cyrk był bułgarskim
wynalazkiem i tamże, identyczny z warszawskim, zawalił się w dwudziestej
minucie pożaru - kilka (kilkanaście?) lat po zamknięciu cyrku warszawskiego.
Nie będąc miłośnikiem sztuki cyrkowej, szczególnie w jej zakresie
obejmującym tresurę (torturę) zwierząt - pamiętam tylko recital Niemena,
zorganizowany tam chyba już po zakazaniu działalności cyrkowej...

- pzdr
Szuwaks
2013-02-18 05:48:05 UTC
Post by kasuj
[...]
Nie tylko wynlazkiem, le o ile pmiętam to także bułgrskim podarunkiem dla
bratniego narodu polskiego. :)
Post by kasuj
Nie będąc miłośnikiem sztuki cyrkowej, szczególnie w jej zakresie
obejmującym tresurę (torturę) zwierząt - pamiętam tylko recital Niemena,
zorganizowany tam chyba już po zakazaniu działalności cyrkowej...
A to takich widowisk zakaz nie obejmował?
Jak by się zajarał w czasie koncertu gwiazdy to ewakuacja trwałaby krócej?

A czy układanie psa też nazwiesz torturą?
I trzymanie go godzinami w zamkniętym mieszkaniu?
:)
Szuwaks
kasuj
2013-02-18 07:23:45 UTC
Post by Szuwaks
A to takich widowisk zakaz nie obejmował?
Mogę się domyślać, że takich których widownię można było odpowiednio
liczebnie ograniczyć.
Post by Szuwaks
A czy układanie psa też nazwiesz torturą?
O ile posłuszeństwa nie wymusza się tłuczeniem łomem po brzuchu (to dotyczy
słonia - widziałem jak treser w Julinku to robił)
O ile nauki tańca nie prowadzi się na gorącej blasze (to dotyczy
niedźwiedzi - o tym tylko czytałem)
Post by Szuwaks
A czy układanie psa też nazwiesz torturą? I trzymanie go godzinami w
zamkniętym mieszkaniu?
A co to kiedyś p.Korwin-Mikke (?) mówił o motywach postępowania rządu?

- pzdr
Szuwaks
2013-02-18 10:54:49 UTC
Post by kasuj
A co to kiedyś p.Korwin-Mikke (?) mówił o motywach postępowania rządu?
To akurat mnie nie interesuje, bo trzymam się z dala od polityki.:)
Zresztą zapytałem o te psy tak dla porządku.
Znajoma jest dziś w Skaryszewie walcząc o konie.
I pewnie się tylko przyjaciele koni spłaczą i zaznaczą swą obecność.

Cyrk to nie tylko zwierzęta ale też, może przede wszystkim ludzie i ich
umiejętności.
Poza tym taka scena, arena, mogłaby być wykorzystywana również na inne cele.
Ale cóż, daliśmy sobie wcisnąć bułgarski bubel, a nowego sami nie
potrafiliśmy postawić.
Szuwaks
Slawek Kotynski
2013-02-18 11:05:21 UTC
Post by Szuwaks
Witam,
Post by kasuj
A co to kiedyś p.Korwin-Mikke (?) mówił o motywach postępowania rządu?
To akurat mnie nie interesuje, bo trzymam się z dala od polityki.:)
Też bym tak chciał, tylko mi się nie udaje wyperswadować polityce,
żeby się trzymała z dala ode mnie.
Post by Szuwaks
Zresztą zapytałem o te psy tak dla porządku.
Znajoma jest dziś w Skaryszewie walcząc o konie.
No to twoja znajoma nie trzyma się z daleka od polityki.
Post by Szuwaks
I pewnie się tylko przyjaciele koni spłaczą i zaznaczą swą obecność.
I ty tez najwyraźniej nie.
Post by Szuwaks
[...]
Zdecydowanie, nie.

mjk
Winston Niles Rumfoord
2013-02-18 15:52:48 UTC
Post by Slawek Kotynski
Post by Szuwaks
[...]
Czemu nie? Zgadzam się z przedpiścą.
"I liked the weather before it was cool" - W. N. Rumfoord
Slawek Kotynski
2013-02-18 17:56:23 UTC
Post by Winston Niles Rumfoord
Post by Slawek Kotynski
Post by Szuwaks
[...]
Wyjęte z kontekstu. Dotyczyło 'unikania' tematów politycznych
przez autora.

mjk
Szuwaks
2013-02-18 19:39:08 UTC
Post by Slawek Kotynski
Zdecydowanie, nie.
Czemu nie? Zgadzam się z przedpiścą.
Wyjęte z kontekstu. Dotyczyło 'unikania' tematów politycznych
przez autora.
Tak prawdę powiedziawszy to napisałeś poprzedni post tak zakręcenie jak
rasowy polityk.

A co mają konie do polityki i znajomi co to koni bronią?
Post by Slawek Kotynski
Post by Winston Niles Rumfoord
I pewnie się tylko przyjaciele koni spłaczą i zaznaczą swą obecność.
I ty tez najwyraźniej nie.
Może zacznij rozmawiać pełnymi zdaniami?
Szuwaks
Slawek Kotynski
2013-02-19 11:17:38 UTC
Coś było niejasne? Napisałeś:
"trzymam się z dala od polityki"
a potem
"daliśmy sobie wcisnąć bułgarski bubel, a nowego
sami nie potrafiliśmy postawić".
Kto to my? Polacy? Co to zdanie znaczy?

"Polacy nie potrafili postawić drewnianej budy, lepszej
od bułgarskiego chłamu"

Czy kogoś innego miałeś na myśli? gospodarkę PRL? Warszawiaków?
Niezależnie od _niewymienionego_ podmiotu, co tylko pogarsza
moją opinię o tej wypowiedzi, to jest wypowiedź
o charakterze politycznym. Mam wyjaśniać dlaczego?

mjk
Szuwaks
2013-02-19 17:59:33 UTC
Post by Slawek Kotynski
"trzymam się z dala od polityki"
a potem
"daliśmy sobie wcisnąć bułgarski bubel, a nowego
sami nie potrafiliśmy postawić".
Kto to my? Polacy? Co to zdanie znaczy?
A to jest grupa world.regionalne.Polska?
Post by Slawek Kotynski
"Polacy nie potrafili postawić drewnianej budy, lepszej
od bułgarskiego chłamu"
A to a propos czego?
Post by Slawek Kotynski
Czy kogoś innego miałeś na myśli? gospodarkę PRL? Warszawiaków?
Jak napisałem, że my, to oznacza warszawiacy a nie misie spod Grójca.
Post by Slawek Kotynski
Niezależnie od _niewymienionego_ podmiotu, co tylko pogarsza
moją opinię o tej wypowiedzi, to jest wypowiedź
o charakterze politycznym. Mam wyjaśniać dlaczego?
Lepiej nie wyjaśniaj.
Bo wyjdzie jak w tym dowcipie, że wszystko Ci się kojarzy z jednym.
W tym przypadku z polityką.
-:)
Szuwaks
krysia

Winston Niles Rumfoord
2013-02-19 12:43:24 UTC
Post by Slawek Kotynski
Post by Szuwaks
[...]
Sam jesteś wyjęty z kontekstu. Skąd mam wiedzieć, że to dotyczyło
unikania, skoro wrzuciłeś to pod areną i umiejętnościami cyrkowymi?
"I liked the weather before it was cool" - W. N. Rumfoord
Slawek Kotynski
2013-02-19 13:03:24 UTC
Post by Slawek Kotynski
Post by Szuwaks
[...]
Wystarczy tylko czytać całe posty, nie pojedyncze zdania.

mjk